Hem > Arkitektur, Diverse, Foto, Panasonic, Resor, Svartvitt > Irrfärd, del 6

Irrfärd, del 6

1 september, 2010

Sala den 30 augusti 2010

.

Sala den 30 augusti 2010

.

Detta var en övergiven industri som jag av en händelse fann i Sala. Vad som tillverkats där visste jag inte men det fanns stora mängder med vad jag tyckte såg ut som kalksten. Ett kalkbruk? Rätt*! Det finns fler som varit där före mig, och då inte bara klottrare som skrivit sina ”tags” överallt, utan även fotografer som gjort vad jag inte gjorde. Nämligen gått in i byggnaden. Jag höll mig på utsidan om stängslet.

*AB Armanbo Kalkbruk, hette det tydligen en gång i tiden.

–––––
Kamera: Panasonic FZ–30

  1. 1 september, 2010 kl. 18:34

    Gillar den andra bilden! det gjorde sig bra i svart vitt! tack för länken dessutom.

    • vildhunden
      1 september, 2010 kl. 21:28

      Hej och tack för din kommentar. 🙂
      Färgfoto är svårt, tycker jag.

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.