Hem > Diverse, Foto, Panasonic, Resor, Svartvitt > Irrfärd, del 7

Irrfärd, del 7

2 september, 2010

Ja jisses vilken resa det blev efter Sala. På väg mot Västerås vred jag spontant om ratten och svängde av mot Sätra Brunn. Vid den omtalade kurorten hade jag aldrig varit tidigare och inte vet jag om det var särskilt välbetänkt av mig att åka dit. Där fanns inget särskilt att se. Jo, en massa gamla hus fanns det ju förstås. Och mängder med trädgårdsmöbler utan gäster.

.

Sätra Brunn den 30 augusti 2010

.

Efter promenaden runt bland hus och under trädens djupa grönska fortsatte jag på den inslagna vägen. Ju längre jag körde bland vägskyltar med obekanta byanamn desto mer började jag fundera på vart jag var på väg egentligen. Salbohed lät bekant men hur komma därifrån? I Salbohed stod det en skylt som pekade ut vägen mot Avesta och en annan som pekade ut vägen till Fagersta och Norberg. Jag bestämde mig för Fagersta. Jag åkte alltså mot Fagersta och hamnade i Västerfärnebo. Och si! Där dök det upp vägvisare både mot Ramnäs och Skultuna. Ramnäs? Jag ville placera Ramnäs i trakten av Surahammar och Hallstahammar men osäkerheten var så stor att jag bestämde mig för Skultuna. Skultuna ligger strax utanför Västerås. Detta visste jag bestämt!

Efter en tid anlände jag till Skultuna. Svängde ner mot mässingsverket men byggnaderna var föga fantasieggande med sin moderna arkitektur och sin butiksförsäljning. Jag klev inte ens ur bilen. Kanske missade jag något? Från Skultuna var det sedan raka spåret till Västerås.

.

Min väg från Sala till Skultuna

.

Med facit i hand (kartan) så inser jag att jag borde ha följt min första tanke och kört mot Ramnäs och vidare till Surahammar. Men men…

–––––
Kamera: Panasonic FZ–30

