Hem > Diverse, Foto, Panasonic, Resor, Svartvitt > Irrfärd, del 8

Irrfärd, del 8

2 september, 2010

Att jag hamnade i fel fil i Västerås och helt plötsligt körde åt annat håll än mot Oslo må vara mig förlåtet en dag som den som då var. Till slut lyckades jag vända och tog mig upp på motorvägen. Sedan rullade det på i god fart tills det var dags att svänga av mot Kolbäck. Kolbäck tycker jag gav ett lite deprimerande intryck. Ingen bensinstation fanns det längre och det såg en smula ”förslummat”, gråtrist och avslaget ut längs genomfartsvägen. Men en ny järnvägsbro löpte tvärs över vägen så kanske har centrum bara flyttat till ett nytt ”resecentrum”? Sådana ska ju varje ort med självaktning hålla sig med nu för tiden så varför inte även Kolbäck.

.

Munktorp den 30 augusti 2010

.

Parkerade bilen på ”Domusparkeringen” i Köping och gick omkring planlöst på Stora Gatan och Hökartorget. Tyckte mig se ett och annat bekant ansikte men inga namn rann upp i minnet. Drog av detta slutsatsen att det antagligen var människor som jag inte var bekant med ens på den tiden jag bodde i staden. Vi umgicks väl helt enkelt inte. Sedan for jag iväg, köpte en blomsterkvast och pratade bort några timmar innan det var dags att dra mot hemmet i kvällningen.

.

Köping den 30 augusti 2010

.

Hem for jag non-stop via Fagersta, Avesta, Horndal, Storvik, Sandviken och Gävle. Parollen ”pass everything in sight” var min ledstjärna på färden hem. Six days on the road and I’m gonna make it home tonight. (Dave Dudley). Halv nio på kvällen parkerade jag bilen för dagen.

–––––
Kamera: Panasonic FZ–30

