Sammelsurium

12 september, 2010

Ljusne den 11 september 2010

.

Det var en djävla dag att vakna upp till. Först beskedet att Alliansregeringen ökat sitt försprång gentemot den rödgröna röran. Ett under ska till om vi ska slippa dras med Alliansen ytterligare fyra år. Men ”di rödgröne” har diskuterat skatter istället för saker som exempelvis klimathot, välfärd, rättvisa och solidaritet. Eller vilket samhälle vi vill ha i framtiden. Alla fiskar efter röster i mitten och skillnaden mellan blocken är dåligt belyst, tycker jag. Det är klart att ingen kan matcha moderaterna ifråga om skattesänkningar och då det svenska folket verkar bestå av en samling människor som röstar med plånboken istället för med förnuft och hjärta så är utgången given på förhand.

Annat att notera denna dag är:

  • att jag har blivit insamlare i Artportalen efter mina fynd av Callosobruchus maculatus i Pintobönorna.
  • att Lensbabie har publicerat en utsökt liten serie fotografier från Fellingsbro
  • att jag gillar Petra Wadströms innovation Solvatten.
  • att vädret är grått och en smula kyligt
  • att kaffebryggaren puttrar och fräser
  • att jag ska dricka kaffe
  • Första gången jag skrev dagens inlägg (som var längre än detta) kraschade Firefox och allt försvann dit icke-sparade inlägg går. Det var en djävla morgon. Nu hoppas jag att resten av dagen blir bättre än inledningen.

    –––––
    Kamera: Panasonic FZ–30

    1. 12 september, 2010 kl. 13:25

      Så det finns ännu kvar rykande fabriker som på den gamla goda tiden.
      Men vem håller fabriksarbetarna med öl och pizza när värdshuset är stängt?

      • vildhunden
        12 september, 2010 kl. 13:39

        Ala sågverk är nog den enda större industrin som finns kvar i Ljusne. Pizzerian mitt emot ishallen levererar pizzan med fullständiga rättigheter.

        Fabriken i bakgrunden tror jag faktiskt är massafabriken i Vallvik som ägs av Rottneros.

    1. No trackbacks yet.
    Kommentarer inaktiverade.