Hem > Bloggtorka, Diverse, Foto, Panasonic > Kodak Duaflex, del 2

Kodak Duaflex, del 2

14 september, 2010

Problemet med de olika filmspolarna verkar kunna bli en smula problematiskt att lösa. Det förefaller som om det avgörande blir möjligheten att förändra gavlarnas diameter och tjocklek. Detta är skillnaden mellan plast– och plåtspolar! Jag ska ta och slipa ner diameter och tjocklek på några gavlar vid tillfälle och se om de då passar i kameran. Läste på nätet om en grupp på ”Flickr” som ägnar sig åt att fotografera TTV (through the veiwfinder) och sedan fann jag en sida med instruktioner för hur man gör en ”skorsten” till en Duaflex. Inspirerad av detta tog jag en papprulle och satte den ovanpå min Duaflex samt fotograferade sökaren. Bara för att testa.

.

.

–––––
Kamera: Panasonic FZ–30

  1. Lensbabie
    14 september, 2010 kl. 21:14

    Men jisses så cool. Tog ett tag innan jag fattade vad jag såg men jag gillar det verkligen 😀 Måste testa 😀

    • vildhunden
      14 september, 2010 kl. 21:34

      Jag tog helt enkelt en papprulle, ställde om kameran till makroläge och knäppte. Det funkade. 🙂

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.