Hem > Bloggtorka, Foto, Nostalgi, Panasonic, Resor, Svartvitt > Bolinder – Munktell

Bolinder – Munktell

20 september, 2010

Söderala den 11 sept 2010.

.

–––––
Kamera: Panasonic FZ–30

  1. jernis
    21 september, 2010 kl. 08:29

    Läcker bild! Jag minns tre gamla mörkgröna BM som gjorde sina dagsverken i byn Skärlöv på Öland på 60- och 70-talen. Fanns både med fotogen- och dieselmotor (Viktor). Med det stora svänghjulet lät de som en båt med tändkulemotor, ungefär som John Deere-traktorn jag avhandlat i Den lilla traktorn (6 bilder).

    • vildhunden
      21 september, 2010 kl. 12:34

      Tack!
      Jag funderade men minns inga traktorer från den tid då jag var barn på landet. Det var häst på åkern och häst i skogen. Arbetshästar kommer jag ihåg men inga traktorer! 😀

      Jag tror att mannen som ägde traktorn på fotot hade sex gamla traktorer som han körde. 🙂

  2. jernis
    21 september, 2010 kl. 08:34

    Amatörbilder ska sägas, till skillnad mot dina. 🙂

  3. systersmisk
    22 september, 2010 kl. 17:45

    Traktorporr, jo jag tackar.

    • vildhunden
      22 september, 2010 kl. 21:36

      Hej och välkommen! 🙂
      Traktor– och kameraporr är nog den enda porr som bjuds här.
      Kanske trist, men sant.

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.