Hem > Politik, Tankar > Ogillar

Ogillar

22 september, 2010

Jag ogillar att möten störs. Yttrandefriheten och mötesfriheten tycker jag är grundläggande friheter i en stat som kallar sig demokratisk. Däremot tycker jag att man mycket väl kan anordna motdemonstrationer. Kanske kan man visa sin avsky utan att störa talarna för det parti man ogillar? Jag tycker också att det är bekymmersamt att partiföreträdarna ska vara så avskydda och hotade att gator spärras av när riksdagsledamöterna ska till riksdagen. Varför ska partisekreteraren hotas och tvingas leva under skyddad identitet i en demokrati? Alla vet att partiet har sina rötter i den svenska nynazismen. Bekämpar man partiet bäst genom att ändra antalet ledamöter i utskotten? Blir det inte så att partiet då blir än mer sammansvetsat? Kommer väljarna att fly partiet i nästa val eller kommer de att proteströsta därför att de precis som partiordföranden tycker att tillvägagångssättet är ”odemokratiskt”?

Jag ogillar partiet.

Jag ogillar att jag mest svamlar utan riktig ordning på tankarna.

Kategorier:Politik, Tankar
  1. 22 september, 2010 kl. 23:32

    Svammel eller inte, jag gillar att du är engagerad!
    Gillakram! 🙂

    • vildhunden
      22 september, 2010 kl. 23:45

      Det är för djävligt att vi fått in ett brunanstruket parti i riksdagen. 😦
      Svammelkram! 🙂

  2. jernis
    23 september, 2010 kl. 09:09

    Tycker nog att ordningen var god, håller med dig helt, utom att ”Alla vet att partiet har sina rötter i den svenska nynazismen.” Det tror inte jag, och framför allt hoppas jag inte. Bättre om SD:s stödpatruller är okunniga än medvetet onda.

    • vildhunden
      23 september, 2010 kl. 10:29

      Du har rätt. ”Alla” var nog alltför kategoriskt. Partiet har dessutom putsat på sin fasad under nästan 20 år för att framstå som ”salongsfähigt”.

      Läste nyss detta på SR:s hemsida: ”I söndags valdes Eric Gerhardsson in i Gällivares kommunfullmäktige som SD-ledamot. Nu har han läst partiets program och hoppar av uppdraget.

      – Jag har nu fördjupat mig i Sverigedemokraternas partiprogram och tyvärr får jag göra mina väljare besvikna. Jag kan inte ställa upp, invandrarna är mina vänner, säger han.”

      Nu får man hoppas att fler gör samma insikt.

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.