Uttråkad

23 september, 2010

Kameran över axeln. Plastkassen nedstoppad i jackfickan tillsammans med kuvertet till Privatgirot. Så utrustad var det bara att knalla iväg till brevlådan och Konsum i gråvädret. På väg hem mötte jag en av grannarna som var ute och rastade Elvis.  Elvis gav mig inte ett skall, inte ens en blick fick jag där han gick med nosen nerkörd bland löven. ”Han vädrar flickor. Då bryr han sig inte om nånting annat”, sa hon och skrattade.

”Socialdemokraterna har nu bestämt sig för att de inte vill stänga ute Sverigedemokraterna från riksdagens utskott. Socialdemokraterna vill fortsätta ha 17 platser i utskotten under de kommande fyra åren. Det innebär att Sverigedemokraterna skulle få plats i alla utskott. Dessutom får Sverigedemokraterna en ordförandepost i ett utskott”. Enligt Sveriges Radios hemsida. Bra att de inte mixtrar och trixar, tycker jag.

”Vinet har en kryddig smak med inslag av torkade körsbär, lakrits och kakao. Detta vin passar till en riktigt mustig svamprätt”, sa Carl–Jan. Drick det gärna till en pizza med blandad svamp och mozarella. Undrar om svampen är mustig så det räcker?

.

Norrsundet den 23 september 2010

.

–––––
Kamera: Panasonic FZ–30

  1. 23 september, 2010 kl. 16:22

    ELVIS LEVER! Jag VISSTE det!!!
    Nåväl, ner med näsan i löven du med och vädra flickor. Kan du behöva. 🙂
    Utkram! 🙂

    • vildhunden
      23 september, 2010 kl. 18:56

      Klart att Elvis lever. 😀
      Den lille skäller på mig varje dag. 🙂
      Till skillnad från Elvis så har jag tappat luktsinnet.
      Lövkram 🙂

  2. Lensbabie
    23 september, 2010 kl. 18:53

    Hur vågar du sitta å vara uttråkad med en sån fantastiskt vacker bild. Å jag håller med Barbro ut i löven med dig 🙂
    Ha en fin kväll 🙂

    • vildhunden
      23 september, 2010 kl. 19:11

      Tack! 🙂
      Det är grått och tråkigt just nu. I natt blir det regn. Kanske rentav stora mängder?
      Ha en bra kväll du med. 🙂

  3. Lillemor
    24 september, 2010 kl. 08:15

    Vågade svampar 😀
    Regn idag men sen väntar SOL

    • vildhunden
      24 september, 2010 kl. 09:18

      Regn idag. Kraftigt regn i natt och under morgondagen. Avtagande och växlande molnighet med lite sol på söndagen. +7° på dagen enligt yr.no.
      Ser ut att bli en blöt helg. 😦
      Ha det bra! 🙂

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.