Hem > Bloggtorka, Dravel, Foto, Panasonic, Tankar, Träd, gräs & stenar > Av Jesse rot och stam

Av Jesse rot och stam

27 september, 2010

Honeysuckle Rose

.

Dammsuga köksgolv, torka köksgolv, handla, laga mat, dricka kaffe, diska, blossa under köksfläkten och bada. Jag blev alldeles slut i pallet. Sedan försökte jag än en gång lära mig spela på hästar hos Jernis och tog en uttömmande lektion i konsten att spela fotboll hos Lensbabie. En likadan dag i morgon och jag är snart färdig för hemmet. Ja, fy sjutton så slut jag är idag. Men nu är det ju kväll och tid för avkoppling med en kopp kaffe eller två. De bruna flaskorna under diskbänken behöver jag inte fundera på förrän tidigast i morgon bittida. Men då skall jag polera bort dammet på dem.

–––––
Kamera: Panasonic FZ–30

  1. Lensbabie
    27 september, 2010 kl. 20:33

    Jisses vad du legat i. 😀 Jag har väl inte smittat dig med städhäxan hoppas jag. Hon är förrädisk och kan hänga sig kvar länge. Vaktar man inte sitt bohag noga har man inga ägodelar kvar till slut. Hon kastar allt. 😀

    Jag tog också en lektion i att spela på hästar, hoppas på att vinna så där 15 kronor ungefär. 🙂

    • vildhunden
      27 september, 2010 kl. 23:09

      Tyvärr har jag inte blivit smittad än. Men det vore säkert bra för mig om städhäxan kom på besök. 🙂
      Jag tror förstås på Jernis när han säger att om det slår in så är det miljoner man vinner. Inte femton kronor. Så då vet du vad som väntar. 😀

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.