Hem > Bloggtorka, Diverse, Dravel, Foto, Panasonic, Tankar > Blue shadows falling

Blue shadows falling

28 september, 2010

.

Morgon. Fyra timmars sömn. Trött kropp och pigg hjärna. Eller pigg och pigg? Vaken i varje fall efter kaffe, ett par mackor med kokt ägg och kaviar. Klickar mig lite håglöst runt bland bloggare och in på Ansiktsboken. Alla sover. Ser att en av mellansonens vänner rispades i ryggen vid ett rånförsök när han var på väg hem från jobbet i natt. Han sprang ifrån rånarna. Gudskelov.

Kikar in hos Svenska Bilder och ser att det är hålkameradagar på 591photography vilket får mig att söka på Lena Källberg den entusiastiska LoFi–fotografen med fantastiska och fantasieggande fotografier. Kanske är LoFi–foto och hålkamera en väg ut ur den återvändsgränd där mitt fotograferande just nu befinner sig i? Skulle det kunna ge en nytändning? Spännande och intressanta bilder blir det i varje fall när kameran hamnar i händerna på duktiga fotografer som Bernhardtz och Källberg.

–––––
Kamera: Panasonic FZ–30

  1. 28 september, 2010 kl. 14:59

    Och sedan blev allt uppochner 😀

    • vildhunden
      28 september, 2010 kl. 15:32

      Precis! 😀

  2. Lensbabie
    28 september, 2010 kl. 19:51

    Oj oj oj vad jag gillar den bilden. Det varma bruna mot det kalla blå. Å så den ensamma skuggan av lampan.
    Det känns tidigt och tyst.
    Fantastisk känsla i bilden. 🙂

    • vildhunden
      30 september, 2010 kl. 07:22

      Tack! 🙂
      Det blå måste vara ”blå dunster”. Resultatet av den dunstande linsrengöringsvätskan. 🙂

  3. 28 september, 2010 kl. 22:36

    Du, DEN bilden är grymt bra!
    På tal om lomo, jag ägde en Dianakamera en gång för hundra år sedan. Önskar att jag hade den kvar…
    Fallingkram! 🙂

    • vildhunden
      30 september, 2010 kl. 07:26

      Tack! 🙂
      Jag hade aldrig hört talas om Diana innan den blev ”inne” på senare år. Man ska aldrig kasta något. Rätt som det är behöver man en Diana. 😉
      Morgonkram. 🙂

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.