Hem > Bloggtorka, Dator, Torka > System Failure

System Failure

15 oktober, 2010

… need to restart!

Kategorier:Bloggtorka, Dator, Torka
  1. Lensbabie
    15 oktober, 2010 kl. 15:53

    Jisses det där såg illavarslande ut! 🙂

    • vildhunden
      15 oktober, 2010 kl. 18:01

      Det är inte datorn som är problemet utan motivationen hos den som sitter bakom spakarna.
      Ha det gott! 🙂

  2. Hannu
    15 oktober, 2010 kl. 17:49

    Minnesproblem eller kanske kontaktproblem med minnet… möjligen.

    • vildhunden
      15 oktober, 2010 kl. 18:06

      Jo jag förstod att det ofta är ett minnesrelaterat problem när datorn drabbas av ”Kernel Panic”. Detta hände för ett år sedan.

      Men som jag skrev ovan så är problemet med bloggen motivationen hos mig. Jag är en smula less helt enkelt.

      Tack för din kommentar. 🙂

  3. Hannu
    16 oktober, 2010 kl. 07:13

    Då datorns programvara klagar på ”Corrupt data” på något vis är det lagringsmediet (Hårddisk, Flashdisk, RAM, …) det handlar om på något vis – så gott som alltid. Sedan kan det vara strömförsörjning till dem också.

    Vad gäller ”bloggtorkan” så må det vara så att du tappat lite av inspirationen, men kvaliteten har du INTE tappat som jag ser det.

    Kikar ofta på dina alster och ser saker som i sin enkelhet ger storhet. Mycket talar frid som känsla eller möjligen ”dokumentation” …
    Självklarheten lyser, behöver inte kommenteras 🙂

    • vildhunden
      16 oktober, 2010 kl. 08:59

      Jag brukar bara starta om datorn när den drabbas av Kernel Panic. Sedan hoppas jag att det dröjer en tid till nästa gång. Men nu vet jag vem jag ska ”konsultera” nästa gång det händer. 😀

      Tack för en vänlig och glädjande kommentar. 🙂

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.