Tomma kartonger

20 oktober, 2010

Umeå, september 1980

.

Ja, tomma kartonger kan visa sig innehålla en överraskning. Som i morse när jag lyfte upp fyra kartonger som en gång i tiden innehållit fotopapper från Agfa – Gevaert så upptäckte jag att de inte var tomma. Tre av dem var fyllda med pergamynblad med instoppade negativ. Senast i helgen berättade jag att jag åtminstone sorterat in mina negativ i pärmar men så var alltså inte fallet. Då jag var nyfiken på vad som fanns på negativen så var jag naturligtvis tvungen att skanna genom några rullar innan jag gick till gruvan i morse. Det blir till att försöka se vad för användbart som finns på resten av samlingen, för de rullar jag kikade på i morse kunde jag inte minnas att jag kopierat något från. Nu har jag i varje fall en halv månads blogginlägg med foton klara! 😉

–––––
Kamera: Nikon FM, Kodak Tri–X 400 ASA, Kodak D–76

  1. Hannu
    23 oktober, 2010 kl. 08:45

    Det där låter lite som skattjakt 🙂

    • vildhunden
      23 oktober, 2010 kl. 11:36

      Jag blev lite överraskad men det förklarade varför det fanns ”hål” och så lite foton från vissa perioder. Framför allt då från början av 80–talet. 🙂

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.