Kultur är kul

25 oktober, 2010

Umeå 1981

.

Umeå 1981

.

Umeå 1981

.

Detta kan jag sakna när jag sitter och skannar foton från Umeå. Livet och rörelsen på gator och torg. Det hände nästan alltid något på stan. Hur det ser ut idag ifråga om diskussioner, demonstrationer och möten har jag ingen aning om men då livade det upp mina helger. Idag blir det mest en nostalgisk känsla i kroppen och tankar på hur det skulle se ut idag om gårdagens demonstranter kom vandrande uppför Rådhusallén. Ett gäng grå pantrar som viftade med flaggor, banderoller och plakat. Det vore en syn att uppleva. Helst då med en kamera i handen naturligtvis. 🙂

––––
Kamera: Nikon FM, Kodak Plus–X 125 ASA, D–76 1+1

  1. Hannu
    25 oktober, 2010 kl. 18:48

    Dagens demonstrationer och kommunikation sker via ”sociala medier” (fejan) och på bloggar… folk är för lata att gå ut, jag med tyvärr.

    • vildhunden
      27 oktober, 2010 kl. 22:06

      Men upprop på Ansiktsboken kan ju göra att folk samlas spontant i ganska stora skaror. 🙂

  2. 26 oktober, 2010 kl. 17:04

    Kors i all sin dar! 1981, då kulturarbetare i Umeå men ser mig ändå inte i tåget. Nåväl, inget att bråka om idag 😀

    • vildhunden
      27 oktober, 2010 kl. 22:11

      Inte en hatt i tåget efter vad jag kan se. Men Gubben kanske tillhörde musikanternas skara? Några finns det på bild. 🙂
      Kanske Gubben missade demonstrationen? Eller kan det vara år 1982 istället för -81? Jag är vet faktiskt inte men tyckte annat på rullen tydde på 1981 snarare än -82.

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.