Mot ljuset!

11 januari, 2011

Lada, Gotland. Troligen slutet av 1990–talet.

.

Bloggtorka! Gårdagen var inledningen på ”oxveckorna”. Femton veckor innan det blir påskledigt. Men som vanligt så rusar dagar och veckor fram. Kanske blir det trots allt inte så tungt som almanackan antyder. Dessutom blir dagarna så sakteliga ljusare och ljusare. Innan man vet ordet av så är det takdropp och snösmältning. Kanske är det dags att damma av kameror och göra rent linserna? Men först ska jag kanske träna på lite filmframkallning samt fundera på hur mitt eget digitala arkiv med ”gamla” fotografier ska organiseras och vilka uppgifter jag ska lämna vidare om plats och motiv? Redan idag har jag svårt att minnas allt jag fotograferat och undrar hur det blir i framtiden om jag väntar med att anteckna det jag minns. Men förhoppningsvis ger det sig självt – bara jag kommer igång.

  1. JC
    11 januari, 2011 kl. 19:51

    Hmm. Har iaf rak vecka till skillnad från en annan som jobbar oavsett ”röda” dagar… Apropå ljuseet. Sakta? Diffar en halvtimme i veckan nu🙂

  2. 12 januari, 2011 kl. 21:09

    Ja, veckorna går fortare än dagarna. För att inte tala om åren. De bara springer iväg.

    • vildhunden
      16 januari, 2011 kl. 11:17

      Ja så är det. Vart tog livet vägen?😉

    • vildhunden
      16 januari, 2011 kl. 11:18

      Så bra!🙂

  3. h-lady
    13 januari, 2011 kl. 10:52

    Som den ladan känner jag mig vissa dagar…
    Ha´det otroligt bäst!

    • vildhunden
      16 januari, 2011 kl. 11:19

      Lägg på några nya varv med timmer och du ska se att ladan blir som ny.
      Ha det bra du med.🙂

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.