Nä, nu runkar bävern blindlort

18 januari, 2011

.

Another day is gone… i morgon är det onsdag och sedan kommer torsdag. Innan man vet ordet av så är veckan sprungen bak knuten och där väntar en måndag. Månntro det då är tretton oxveckor kvar till påsk? Jag fortsätter väl med att lägga ut nonsensbilder från förra seklets vistelser på Gotland. Börjar bli lite less på mina fotografier. Inte heller känner jag någon lust att greppa kameran trots att ljuset återvänder så sakteliga. Kanske är lösningen för att råda bot på min leda ett trästativ, en trådutlösare och en YashicaMat?

  1. Lensbabie
    18 januari, 2011 kl. 20:51

    Ja det tycker jag att du ska prova, tycker det låter som ett bra sätt att slå ihjäl lite tid. Och så får ju vi andra se mera av fantastiska bilder😉
    Har just jagat igång en kompis att göra något åt sin gamla mellanformatare från 40-talet. Och tipsat om Caffenol-C. Nu har han att göra på dagarna ett tag framöver.😀

    • vildhunden
      22 januari, 2011 kl. 09:44

      Inte har jag tid att ägna dagarna åt fotografering. Möjligen helgdagarna då förstås.🙂

  2. 18 januari, 2011 kl. 22:01

    Och när sa någon senast: Dra mig på en tallpinnevagn över åkern. Det har jag saknat.

    • vildhunden
      22 januari, 2011 kl. 09:46

      Det måste vara 40 – 50 år sedan jag hörde uttrycket: ”Dra mig baklänges på en tallpinnevagn”. Över åkern ingick däremot inte i frasen, vad jag minns.🙂

  3. 20 januari, 2011 kl. 20:28

    Tallpinnevagnen talas det ofta om i detta hus, men då är vi ju också från 1800-talet.
    Blindkram! .-)

    • vildhunden
      22 januari, 2011 kl. 09:48

      Tallpinnevagnen är minst lika gammal som automobilen vilken står i ett garage nära er.😉
      Oxkram.🙂

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.