Tjugo i åtta

31 januari, 2011

.

Det ljusnar tidigare och tidigare om morgnarna. Gruset krasar under fötterna. Stegen ekar när jag går över bron där vattnet brusar och skummar under plankorna. Längre ner i ån strax innan den rinner ut i ”havet” simmar änder och svanar omkring i det mörka öppna vattnet. Jag blir stående och tanken slår mig: Jag kommer nog aldrig att flytta härifrån. Jag har bott för länge här. Längre här än någon annanstans. Vart skulle jag flytta? Snart har jag varken ork eller råd att flytta någon annanstans. Hur gärna jag än vill bo i ett samhälle där det bor betydligt fler människor än här så kommer jag att bli kvar. Detta har motvilligt blivit ett ”hemma”. Vare sig jag vill det eller ej kommer jag förmodligen att bo här vid vägens slut så länge benen bär.

  1. h-lady
    31 januari, 2011 kl. 23:32

    Vilken otroligt vacker bild…. Det kanske är meningen att du ska bo i NS? Precis som det är meningen att jag ska bo här i mitt paradis.😀
    Va ofantligt rädd om dig!

    • vildhunden
      1 februari, 2011 kl. 21:35

      ja, det är kanske meningen.😀
      Ha det bra i paradiset.🙂

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.