Dagens fotosafari

5 februari, 2011

.

Farten var nära noll men bilen fortsatte bara att glida rakt fram i den feldoserade 90-graders böjen på den smala vägen. Inget hjälpte på glansisen. Diket kom allt närmare och närmare. Nervöst for det genom skallen ”fan, ska jag hamna i diket nu och köra sönder bilen?”. Allt medan jag vred ratten för fullt åt vänster för att komma genom kurvan men bilen bara gled sakta, sakta allt närmare diket. Då vaknade antisladdsystemet till och hjälpte förmodligen till att behålla kursen genom kurvan.  Lättad kunde jag fortsätta min resa i mycket låg fart på den skridskois som utgjorde vägbanan.

En exponering gjorde jag under dagens fotosafari. Det var allt.

  1. Lensbabie
    6 februari, 2011 kl. 09:33

    Aj det verkar som någon testat den kurvan före dig. Fast på cykel och resultatet ser man ju😀
    Eller är det en gummicykel😀

    • vildhunden
      6 februari, 2011 kl. 11:14

      Eller så är det någon som cyklat färdigt.😀
      Men det var svettigt de sekunder bilen bara gled rakt fram i kurvan. Isch!
      Ha en bra dag i solen!🙂

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.