Hem > Årets vackraste bil, Bloggtorka, Grinig gubbe, Nikon, Skannat, Svartvit film, Umeå > Skit är skit om ock i italienska kläder

Skit är skit om ock i italienska kläder

14 februari, 2011

.

Jag är sur, missmodig och deprimerad över bilfan. Eller kanske för allt besvär det är med att äga en bil som inte kan skötas på rätt sätt. Förmodligen vek skyddsplåten ner sig när jag backade ut genom plogvallen tidigare i veckan. Nu skrapar plåtdjäveln i backen och jag har ingen lust att lägga mig ner på backen i 15-gradig kyla för att försöka bocka upp den. Om jag ens kommer åt plåten? Jag måste nog in till verkstad. Fan! Och jag som hade bokat en besiktning på fredag tvingades boka av den. Blir verkstad istället. Fyra mil enkel resa. Skit också.

  1. Hannu
    15 februari, 2011 kl. 23:09

    Gammal eller ny spelar ingen roll, alltid är det något som måste fixas. Det människa byggt är en utmaning mot naturens strävan efter utjämning, efter fysikens lagar. Se bara på bilderna ifrån bilkyrkogården i småland – vad den nu heter… :-}

  2. 19 februari, 2011 kl. 00:25

    Mm, jag cyklar. Så mycket smidigare.

  3. JC
    22 februari, 2011 kl. 17:02

    Bara inse man ska inte ha nya/moderna bilar😉

  4. 23 februari, 2011 kl. 11:04

    Missa inte modet nu Vildhund.
    Det är ljust ute och det är snart plusgrader.
    Verkar jobbigt att behöva svära så jävla mycket över en plåthög.
    Sälj bilfan och åk tåg vettja.
    Till Italien🙂

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.