Hem > 35 mm, Bloggtorka, Diverse, FED, Foto > Tomt kamerahus

Tomt kamerahus

14 juni, 2011

.

Jag har lyckats avsluta ännu en rulle i min FED. Denna gång blev det en Kodak TX-410 (Tri-X) som exponerades efter 400 ASA. Därmed är mitt testande av ”ryssleican” avslutat och nu återstår det att framkalla filmerna så resultatet kan bedömas. Det ligger nu sex rullar Fomapan 100, fem småbildsrullar svartvita filmer och två rullar negativ färgfilm i kylskåpet och väntar på framkallning. I Kowan sitter det en 24-bilders färgrulle och i YashicaMaten en rulle svartvit Fomapan 100. Innan de filmerna är avslutade och allt är framkallat så har nog året nått sitt slut, antar jag.

Sedan gäller det förstås att utforska och börja testa Caffenol som filmframkallare. Caffenolen har hängt som en kvarnsten runt min hals under flera år och ingredienserna finns hemma sedan mycket lång tid. Ja jisses… vad mycket det finns att göra. Hur ska jag hinna?

Kategorier:35 mm, Bloggtorka, Diverse, FED, Foto