Hem > Diverse, Fåglar, Foto, Panasonic, Resor, Träd, gräs & stenar > En dag i reservatet – del 2

En dag i reservatet – del 2

17 juli, 2011

När jag lämnade den steniga udden tog jag stigen längs den östra sidan. Solen fick jag i ryggen och värmen gjorde att jag snart började svettas i takt med att stigen bar iväg genom skogen och upp mot bergets topp. Inte för att det var särskilt brant eller långt utan mer för att jag är ovan vid fysisk ansträngning. Dessutom plågades jag en smula av den ömmande ryggen. På vägen stannade jag då och då för att registrera vad jag såg. Det var inte mycket. Ett par fjärilar och en tofsmes var väl de mest spektakulära inslagen.

Uppkommen på berget slog jag mig ner på en bänk för att återhämta mig och begrunda utsikten. På Länsstyrelsens hemsida kan man läsa att man har en fantastisk utsikt över skärgården från berget. Jo jo. Ska skärgården synas så får de nog skicka dit någon som puttar omkull träden som skymmer utsikten. Efter kaffe och ett par mackor var det dags för nedstigning och hemfärd.

Kamera: Panasonic FZ-30

  1. h-lady
    17 juli, 2011 kl. 23:53

    Får lite ro i själen av dina bilder….
    Baka bullar ger en också lite ro.😉

    Ha det bara bäst!
    Bullkramar

    • vildhunden
      18 juli, 2011 kl. 12:59

      Tack.🙂
      Lite ro i själen gör gott.
      Bullar smakar också gott.
      Ha det bra du med.
      Färdkram.🙂

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.