Hem > Bloggtorka, Insekter, Panasonic > Dagens humla – lördag

Dagens humla – lördag

3 september, 2011

.

.

.

Jag hade inte tänkt lägga ut några fler humlefoton i bloggen för på hur många sätt kan man variera ett foto på en humla? När jag såg temat i den kommande fototrissen så funderade jag över hur skyltar kan skildras i ett foto? Här finns det visserligen skyltar men man kan ju inte påstå att det dräller av dem direkt. Kan foton av skyltar manipuleras genom att lägga till en ”polaroideffekt” från Rollip? Testade ett par effekter på just ”dagens humla”. Men inte vet jag om fotografierna blir intressantare och mer spännande bara för att jag låtsas att det är ett polaroidfoto eller lägger till en ”IR-effekt” i Photoshop Elements.

En som däremot säkert skulle kunna skapa spännande och intressanta foton av skyltar är Jan Bernhardtz. Ta en titt på hans fotografier från Berlin så förstår ni vad jag menar.🙂

Panasonic FZ–30, ISO 80, bl 2,8, 1/100 sek.