Hem > Diverse > GOTT NYTT ÅR!

GOTT NYTT ÅR!

31 december, 2011

Ni har väl handlat hem hummer och lagt skumpan på kylning inför nyårssupén? Bra!

Jag ska tänka på er ikväll när jag kokar mina makaroner, steker min falukorvskiva och skålar in det nya året i ett glas kranvatten.

.

Kategorier:Diverse
  1. Lensbabie
    31 december, 2011 kl. 15:37

    Gott nytt där bland makaroner och falukorv. Jag tycker det låter som en bra nyårsmeny.🙂
    Själv ska jag intaga en Jansson sen i julas och sen blir det några ostar som inte kan hållas inomhus. Kvällen avslutas med ett stort glas Samarin, p g a ostarna jag åt en stund innan. Samarin bubblar det också🙂

    Önskar dig ett Gott Slut och Ett Gott Nytt År. Må det bästa 2011 bli det sämsta 2012.

    Lensbabie😀

  2. vildhunden
    31 december, 2011 kl. 22:48

    Ett riktigt Gott Nytt År tillönskas du också.🙂

  3. Gerd
    31 december, 2011 kl. 23:09

    Har fått låna mitt barnbarn 9 år, ena sonen kom också och åt med oss och det blev: potatis, gravad lax, sill, tunga och en god röra av vispadgrädde, grovrivna rödbetor och äpple. Sonen jobbar ikväll, jag och lillan får skåla i svartvinbärssaft😀

    Ett Gott slut och Ett Gott Nytt År

    Nyårskram

  4. Lillemor
    1 januari, 2012 kl. 14:47

    Gott nytt 2012!
    Hummern räckte till fyra förrätter som Jerniskocken snitsat till. Och tolvslaget skålades in i juice!🙂
    Nu sänker sig mörkret för dagen men imorgon kan det säkert bli fina bilder med snön som nu faller?!

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.