Hem > Bloggtorka, Digitalt foto, Diverse, Dravel, Foto, Panasonic > Bloggen och Facebook

Bloggen och Facebook

30 april, 2011

Eiland lastar sågade trävaror

.

Jag vet att bloggen är ett försummat kapitel nu för tiden. Men det verkar som om jag mest häckar på Ansiktsboken och där kastar ur mig den ena korta statusuppdateringen efter den andra. Hela tiden tänker jag: Blogga människa! Blogga istället! Men det blir inget av med det. Dagar blir till veckor och hjärnan är fortsatt tom. Om det inte vore för att jag försöker hålla koll på vad som händer och sker i hamnen så hade det inte blivit något inlägg idag heller. Shipspotting är betydligt enklare än Trainspotting. Dessutom kan man följa fartygen över haven med hjälp av Marine Traffic. 🙂

.

Eiland från Antigua Barbuda låg vid kaj och lastades med sågade trävaror medan trålaren Nessie (FIN 138V) från Kaskinen/Kaskö passerade på väg ut efter att ha lossat foderfisk. Foderfisk som transporteras med långtradare till Danmark och därefter vidare till norska fiskodlingar.