Tre i tre

7 december, 2009

Tre tallrikar

Tre kameror

Tre spiraler

Temat för veckans fototriss är ”En triss i varje bild”. Så vad gör jag när tiden är knapp och dagsljuset inte räcker till för att fotografera utomhus? En blick i köket säger mig att det finns tre tallrikar i diskstället, fotopryttlar på diskbänken och kameror på köksbordet. Lite arrangerande och jag har en triss även om den känns lite ”konstlad”.

Andras bidrag hittar ni här.

–––––
Samtliga fotografier är tagna idag på morgonen med en Panasonic FZ-30 på stativ och beskurna till kvadratiskt format.

  1. 7 december, 2009 kl. 09:55

    Jag tycker din triss känns väl så OK som många andra mindre ”konstlade”. Den uppfyller temat gott och väl.
    Rullarna att dra upp filmen på inför framkallningen väcker minnen från tiden då jag ofta höll till i mörkrummet. 🙂

    • vildhunden
      7 december, 2009 kl. 14:14

      Tack för kommentaren 🙂
      Längtar du inte tillbaka till mörkrummet och det långsamma sättet att fotografera? Det gör jag; ibland åtminstone 🙂

  2. 7 december, 2009 kl. 13:48

    Tycker mig känna igen den lilla kameran. Var det inte den du köpte för ett par månader sedan?

    Spiraler – ja, det har med foto att göra, visst?

    • vildhunden
      7 december, 2009 kl. 14:18

      Alldeles riktigt redaktörn. Redaktörns minne är utmärkt fortfarande 🙂 Den lilla kameran kom för ett par månader sedan. Och spiralerna på bilden nyttjas för filmframkallning och är väl knappast sådana spiraler som flickorna i Idkerberget använder? Om de nu ens brukar spiraler nu för tiden. Men vem vet; kanhända är flickorna lika innovativa som medlemmarna i hembrygdsföreningen? 😉

  3. 7 december, 2009 kl. 15:56

    Mycket fin triss!
    Min favorit är ”tre kameror”… ja visst väcker bilderna minen… min pappa älskade sin kamera och gärna framkallade bilderna i egna lilla mörkrummet. Aja baja om man öppnade dörren vid fel tilfälle 😉
    Ha en trevlig kväll!
    Xini Björnmamman

    • vildhunden
      7 december, 2009 kl. 21:52

      Tack för din kommentar 🙂
      Kan förstå att det gällde att veta när dörren till mörkrummet fick öppnas 😀

  4. 7 december, 2009 kl. 21:45

    Vilka vackra bilder. Speciellt tycker jag om ljussättningen av bilderna! Lycka till i tävlingen!

    • vildhunden
      7 december, 2009 kl. 21:55

      Tack för kommentaren 🙂
      Ljussättningen är befintligt ljus. Lysrör över diskbänken och taklampan över köksbordet.

  5. 7 december, 2009 kl. 23:42

    Coolt…

    • vildhunden
      9 december, 2009 kl. 00:31

      Tack 🙂

  6. Helena Kulle
    7 december, 2009 kl. 23:57

    Vilka fina kameror, gjorde sig bra i svartvit.
    Snygg bild.

    • vildhunden
      9 december, 2009 kl. 00:33

      Tack för kommentaren 🙂
      Det är något speciellt med gamla mekaniska kameror.
      Och vackra är de! 🙂

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer är stängda.