Hem > Bild, Diverse, Foto, Fototriss, Grinig gubbe, Panasonic, Tankar > Randigt på längden och tvären

Randigt på längden och tvären

20 januari, 2010

Uppgiften i veckans Fototriss är ”Randigt”. En uppgift som jag ursprungligen tänkte lösa genom att söka mina randiga objekt utomhus. Nu blev det inte så och det är med största tvekan jag lägger ut mina ”randiga” bilder. När jag tänkte ”randigt på längden, randigt på tvären och randigt på diagonalen” så blev det åtminstone möjligt att finna oarrangerade randiga motiv. Jag tog tre motiv och lät dem bli som de blev. En vägg, en stapel CD-skivor och några böcker i bokhyllan får bli min triss denna vecka. Några fotografiskt ”tilltalande” bilder blev det definitivt inte. Bara fantasilöst, platt och trist.

Randigt på längden.

Randigt på tvären.

Randigt på diagonalen.

Andra deltagares randiga foton här.

–––––
Kamera: Panasonic FZ-30

  1. 20 januari, 2010 kl. 21:40

    Kul idé! Min favorit – randigt på längden.

  2. 20 januari, 2010 kl. 22:18

    Ja, väggen är suverän! Ang. dina funderingar i förra inlägget vill jag säga: Människor är du väldigt bra på! Människor i rörelse, i aktivitet. Vanliga människor i vardagen. I sina arbeten, hemsysslor, på fritiden, gamla-unga-barn. Dokumentera mera! Varför inte i staden, på gator och torg. Tvärenkram! 🙂

  3. 21 januari, 2010 kl. 10:45

    Åja, det kunde definitivt ha varit värre. 🙂
    Tycker det blev en bra triss.

  4. 22 januari, 2010 kl. 19:27

    Jag och Barbro Binda är rörande överens ofta 🙂 i mycket.

    • vildhunden
      22 januari, 2010 kl. 20:16

      🙂 Vilken tur att ni är överens annars hade jag fått svårt att navigera bland blindskären 😉

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer är stängda.