Hem > Diverse, Foto, Panasonic, Politik, Svartvitt > Hålla tummen

Hålla tummen

19 september, 2010

Nu har jag utnyttjat min demokratiska rättighet. Jag tog en liten promenad till vallokalen och avlämnade mina tre röster. Första gången jag röstade i skolan var i EU–valet och då var jag ensam röstande i lokalen. Men nu var det en jämn ström av människor som promenerade till skolan med röstkorten i handen. Utanför ingången stod två utdelare av valsedlar med breda vita banderoller över bröstet. Båda från socialdemokraterna. Inne i lokalen var det t o m en liten kort kö till de fyra båsen.

Nu finns intet annat att göra än att hålla tummen för ett regeringsskifte även om det verkar osannolikt, om man ska döma efter alla dessa opinionsundersökningar som rasat över oss den senaste veckan. Men jag håller min tumme.

.

.

–––––
Kamera: Panasonic FZ–30